نکاتی در رابطه با آغاز کسب و کار در شرایط سخت اقتصادی
بر خلاف تصور بسیاری از افراد آغاز کسب و کار به ویژه در شرایط سخت اقتصادی یکی از دشوارترین کارها است. زیرا در شرایط اقتصادی دشوار، پیشبینی بازار و تامین منابع مالی تا حد زیادی دشوار میشود. از این رو صاحبان کسب و کارهای کوچک معمولا سعی میکنند مدل کسب و کار خود را به صورت دقیقی تنظیم کنند. تخمین هزینههای عملیاتی و جاری، طرح مدل کسب و کار، پیشبینی بازار، بررسی میزان سهم از بازار، انتخاب زمینه فعالیت، طراحی محصول، تشکیل تیم کاری و … از جمله مهمترین مسائلی هستند که قبل از آغاز کسب و کار باید به آنها توجه شود. در ادامه این مطلب مهمترین نکاتی که در رابطه با آغاز کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرند مورد بررسی قرار میگیرند.
نکاتی در رابطه با آغاز کسب و کار در شرایط سخت اقتصادی
تامین کننده مالی
آغاز یک کسب و کار، کاری دشوار و پر خطر است. بنابراین بهتر است قبل از اینکه کار خود را آغاز کنید از افراد وارد در این زمینه مشاوره بگیرید. قبل از گرفتن وام برای آغاز کسب و کار خود بهتر است میزان ریسک و سرمایه مورد نیاز برای مدیریت بحران آن را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که برای موفقیت، یک کسب و کار باید در آغاز کار خود سرمایه مورد نیاز برای تامین هزینههای یک سال آینده خود را در اختیار داشته باشد. زیرا در ابتدای کار ممکن است رسیدن به درآمدزایی اندکی طول بکشد. بنابراین اگر هم سرمایهی کافی ندارید بهتر است فرد دیگری را به عنوان تامین کننده مالی خود در نظر بگیرید. همچنین به خاطر داشته باشید که وجود یک حسابدار برای کنترل صورتهای مالی و ارائه مشاورههای لازم در یک کسب و کار نوپا ضروری است.
بازاریابی هوشمند
آغاز به کار یک کسب و کار در شرایط رکود اقتصادی نیازمند خلاقیت و ابتکار عمل ویژهای است. زیرا بررسی جایگاه رقبا و پیشبینی بازار هر چند میتواند اطلاعاتی از بازار فعلی را در اختیار صاحبان کسب و کارهای نوپا قرار دهد. اما در نهایت این انتخاب روشهای بازاریابی خلاقانه و منحصر به فرد و ارائه محصولات ویژه است که میتواند به رشد، توسعه و موفقیت یک کسب و کار منجر شود. از این رو بازاریابی هوشمند برای محصولات و خدمات یک کسب و کار و انتخاب استراتژی مناسب برای دستیابی به فروش و سود بیشتر یکی از نکاتی است که قبل از آغاز کسب و کار در شرایط رکود اقتصادی باید مد نظر قرار گیرد.
آغاز کار با مقیاس کوچک با دید وسیع
در آغاز کسب و کار بهتر است که کار خود را در مقیاس کوچکی آغاز کنید. زیرا همانگونه که قبلا نیز ذکر شد در ابتدای هر کاری ریسک موفقیت یا شکست آن بسیار بالا است. بنابراین سرمایهگذاری بیش از حد و استخدام نیروهای کاری متعدد میتواند مشکلات اقتصادی فراوانی را به صاحبان کسب و کار تحمیل نماید. بهبود و افزایش مزایای رقابتی و کنترل مداوم رقبا در مرحلهی اغازین یک کسب و کار یکی از مهمترین نکاتی است که در آغاز کار باید به آن توجه شود. همچنین داشتن دید وسیع و چشمانداز آرمانی بلند مدت میتواند نقش پیش رانندهای در شکلگیری کسب و کارهای کوچک داشته باشد. به یاد داشته باشید که تشکیل تیم کاری مناسب یکی از رموز موفقیت و گامهای اساسی است که در آغاز کسب و کار باید مد نظر قرار گیرد.
استفاده از فناوریهای جدید
امروزه ظهور تکنولوژی و فناوریهای جدید یکی از مهمترین مزایای رقابتی کسب و کارهای نوپا نسبت به کسب و کارهای سنتی است. زیرا امروزه اینترنت بستر مناسبی را برای توسعه کسب و کارها فراهم کرده است. در جهان امروز برای آغاز کسب و کار نیازی به وجود مکان فیزیکی و متحمل شدن هزینههای سرسامآور وجود ندارد. بلکه آغاز یک کسب و کار میتواند به صورت اینترنتی صرف صورت گیرد. از این رو استفاده از فناوریهای جدید و حرکت به سوی تجارت الکترونیکی یکی از مهمترین مواردی است که برای شروع یک کسب و کار در عصر حاضر باید مد نظر قرار گیرد.
برقراری ارتباط اثربخش و ایدههایی برای کاهش هزینه
برقراری ارتباطات اثربخش یکی از مهمترین مسائلی است که در در کسب و کارهای جدید باید مد نظر قرار گیرد. زیرا ارتباطات اثربخش به ویژه در شبکههای اجتماعی میتواند هزینههای بازاریابی و تبلیغات را تا حد زیادی کاهش دهد. کاهش این هزینهها نیز یکی از نکات مثبت برای کسب و کارهایی است که در ابتدای کار خود هستند. استفاده از الگوریتمهای خاص برای کاهش هزینهها و انتخاب استراتژی قیمتگذاری مناسب نیز یکی دیگر از نکاتی است که میتواند کسب و کارهای نوپا را تحت تاثیر قرار دهد.
نظرات بسته شده است.